Перереєстрація транспортних засобів — це та послуга сервісних центрів МВС, яку надають найбільшу кількість разів у рік. Вона зокрема, надається тоді, коли авто переходить у власність від однієї людини до іншої, тобто, коли транспортний засіб продають або дарують.
Як змінилась процедура перереєстрації нагадав начальник Головного сервісного центру МВС в ефірі загальнонаціонального марафону «Єдині новини» у четвер, 9 лютого.
Які зміни відбулись у реєстрації транспортних засобів в Україні за час дії воєнного стану і з чим вони пов’язані?
Від 14 грудня минулого року набули чинності Постанови Кабінету Міністрів України №1019 та №1299, які виокремили дослідження транспортного засобу Експертною службою МВС із процедури реєстрації або перереєстрації транспортного засобу в сервісному центрі МВС.
«Раніше було так, що при купівлі авто люди зверталися до сервісного центру МВС, потім до Експертної служби МВС, потім знову до сервісного центру МВС. Зараз же продавець звертається спочатку до Експертної служби МВС, а потім продавець і покупець або їх представники звертаються разом до сервісного центру МВС. При цьому дослідження можна пройти в одному місті — яке зручне тільки продавцеві, а реєстраційні дії провести в іншому — яке зручне обом сторонам. Обслуговування у адміністратора сервісного центру МВС тепер триває значно менше часу», — пояснив Микола Рудик.
Експертна служба МВС, так само як і сервісні центри МВС є структурним підрозділом Міністерства внутрішніх справ України. Як правило вони надають послуги в одних і тих же приміщеннях або поряд із сервісними центрами МВС.
«Договір купівлі-продажу оформляється безпосередньо в сервісному центрі МВС. Після перереєстрації з продавця на покупця транспортного засобу новий власник отримує нове свідоцтво про реєстрацію авто уже на своє ім’я у той же день разом з новими номерними знаками», — нагадав Микола Рудик.
Також начальник Головного сервісного центру МВС нагадав, що експертне дослідження транспортного засобу НЕ проводиться у разі якщо:
- реєстрація нових транспортних засобів;
- відновлення свідоцтва про реєстрацію авто зареєстрованих після 1 вересня 2019 року;
- зміна анкетних даних власника у свідоцтві про реєстрацію ТЗ (як для фізичних, так і для юридичних осіб) — наприклад, коли дівчина вийшла заміж та змінила прізвище;
- вибракування авто;
- отримання / повернення реєстраційних документів для виїзду за кордон;
- перереєстрація після встановлення ГБО;
- заміна/втрата номерного знаку або закріплення індивідуального номерного знаку;
- при перереєстрації авто у зв’язку з переходом права власності транспортного засобу у спадщину (за винятком авто, які зареєстровані до 1 вересня 2019 року).
Обов’язковий технічний контроль і експертне дослідження — це одне і те ж?
Технічний контроль є обов’язковим в Україні тільки для перевізників. Тобто, для фірм — юридичних осіб, які займаються перевезеннями: пасажирськими і вантажними. Тобто, коли автомобілі приносять власникам комерційну вигоду. І цього року такий обов’язковий техогляд ніхто не скасовував. Такі автовласники його проходили. Це про автопарки маршруток, про служби таксі, про логістичні компанії.
«Але цей технічний контроль не є обов’язковим для громадян, які приватно використовують своє авто — для вас, для мене. Тобто, для більшості автовласників. Бо ми з вами не є перевізниками. І обов’язковий технічний контроль — це не дослідження Експертною службою МВС. Оскільки дослідження транспортного засобу проводять з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів», — пояснив Микола Рудик в ефірі.
Війна вплинула на статистику реєстрацій транспортних засобів? Як саме?
«Загалом у 2022 році усі сервісні центри МВС провели понад 1 мільйон 700 тисяч реєстраційних дій. А в 2021 році на понад 400 тисяч більше — тоді реєстрацій було понад 2 мільйони 200 тисяч», — розказав Микола Рудик.
Сервісними центрами МВС у 2022 році вперше було зареєстровано на території нашої держави 13 321 легкових електрокарів. Це на 56% більше порівняно з попереднім роком. За 2021-ий ця цифра становила 8 541.
«Це дещо дивно як для країни, в якій постійні відключення електроенергії. Але статистика вперта і точна», — підсумував начальник Головного сервісного центру МВС.
Станом на 1 січня 2023 року, загальна кількість легкових електромобілів зареєстрованих в Україні становить 46 830 автівок. До цієї статистики не входять тролейбуси, скутери та інші транспортні засоби з електродвигунами.